4.8 arvio 

875

arvostelua

Miten myynti tapahtuu?

Tilaamalla myyntipakkauksen sivuiltamme: www.verkkokulta.fi

Kullan myyntipakkaus: Tähän voitte sisällyttää kullan mukana, mitä tahansa muita jalometalleja.
Hopean myyntipakkaus: Kun eränne sisältää isompia määriä hopeaa, niin tilatkaa tällöin hopealle oma myyntipakkaus. Hopeaa voi lähettää 35 kiloon asti hopean myyntipakkauksella
 
Myyntipakkaus sisältää kaiken tarvitsemanne jalometallien myyntiä varten.
 
Käytännössä esineet laitetaan turvapussiin täytetyn myyntisopimuksen kanssa--> turvapussi laitetaan valmiiksi vakuutettuun ja maksettuun lähetyskuoreen--> Lähetys viedään postin kuljetukseen postikonttoriin tai postitoimipisteeseen postivirkailijalle, jolloin saatte kuitin lähetyksestänne vakuudeksi. Kun lähetys saapuu, niin prosessi suoritetaan saman päivän aikana.

Mitä ostatte?

Ostamme jalometalleja kaikessa muodossa. Kultaa, hopeaa, platinaa ja palladiumia pääosin.  Ostamme myös laadukkaita timantteja.

Kulta lähetyksen vakuutus (Minimissään 5000€)?

Kaikki kullan myyntipakkaukset ovat vakuutettuja minimissään 5000 euroon asti. Mikäli tarvitset korkeamman vakuutusarvon, niin ole yhteydessä asiakaspalvelu@verkkokulta.fi. Lähetyksemme kulkevat täysin omia turvattuja reittejä postin kuljetuksessa.

PS. Yli 70 000 lähetystä on saapunut postin kuljetuksella historiamme aikana, eikä yksikään niistä ole kadonnut.  

Saanko perua kaupan ilmaiseksi, jos en ole tyytyväinen?

Asetamme palvelumme laadun ja maksettavan kauppasumman niin korkealle, että mikäli et ole tyytyväinen palveluumme tai saamaasi kauppasummaan, niin lähetämme kultaesineesi takaisin sinulle täysin veloituksetta!

Haluamme madaltaa asiakkaidemme kynnystä myydä kultaa postin välityksellä. Tämän vuoksi olemme päättäneet, että asiakkaidemme täytyy saadaa kokeilla palveluamme täysin riskittä, emmekä veloita korkeita posti- ja palautusmaksuja monien vastaavien palveluntarjoajien tavoin.

Tiesitkö, että yleisesti eri palveluntarjoajat veloittavat kaupan perumisesta ja esineiden takaisin lähettämisestä 20-30 euroa, joka madaltaa kynnystä perua kauppa, vaikkei asiakas olisikaan tyytyväinen saamaansa palveluun tai tarjottuun kauppasummaan? 
 

Onko myyntipakkaus aina ilmainen?

Kyllä on. Emme veloita sinua koskaan lähetetystä tai lähettämättä jätetystä myyntipakkauksesta. Voit tilata myyntipakkauksen aina ilman pelkoa perässä tulevasta laskusta.

Tiesitkö, että osa palveluntarjoajista saattaa veloittaa myyntipakkauksesta jopa 30 euroa vaikka et lähettäisi siinä kultaa myytäväksi? Osalla palvelun tarjoajista jo myyntipakkauksen yhteydessä tulee jo lasku, joka paineistaa myyjää myymään jalometallinsa. Esimerkiksi lähes kaikki puhelin myyjät käyttävät tätä tapaa. 

Miten seuraan lähetystäni?

Kun olet tilannut myyntipakkauksen, saat sähköpostiisi linkin, josta näet lähetyksesi tiedot, tilan ja maksamamme kauppasumman. Tiedot päivittyvät sitä mukaan, kun prosessi etenee. Näin olet perillä kultalähetyksesi vaiheista alusta loppuun saakka.

Voit seurata erikseen lähetyksesi saapumista meille Postin verkkosivuilta. Ota postivakuutetusta lähetyksestä talteen lähetystunnus (viivakoodin alapuolella, malli: VV012345678FI). Syötä lähetystunnus Postin verkkosivuilla lähetyksenseuranta osioon, ja näet missä vaiheessa lähetyksesi on.

Voinko lähettää kullan myyntipakkauksessa myös hopeaa?

Kyllä voit. Kullan myyntipakkauksen mukana kannattaa laittaa kaikki alle 200 gramman hopeaerät. Maksamme kullan myyntipakkauksessa tulleesta hopeasta kiinteästi 0,35€/gramma. Mikäli hopeaa on yli 200 grammaa, niin tilaa tällöin hopean myyntipakkaus. Hopean myyntipakkaus on kookkaampi ja maksuperusteena on hopean määrä ja hopeapitoisuus.

Hopean myyntipakkaus sisältää turvapussin hopeaesineitä varten, osoitekortin lähettämistä varten, sopimuspaperit sekä ohjeet. Osoitekortti on irrallisena myyntipakkauksessa, joten mikäli hopeaesineet eivät mahdu hopean myyntipakkaukseen, niin voit liimata osoitekortin myös omaan pakettiin(Lähetysmuoto on postipaketti, Verkkokulta Oy on vakuuttanut lähetyksenne lisäksi 500 euroon asti). Hopeaa voi lähettää 35 kiloo asti.

Voinko saadaa ne esineet takaisin joista ette maksa hyvitystä?

Kyllä voit ja vain meiltä saat ne takaisin halutessasi veloituksetta! Meidän mielestämme ei ole reilua veloittaa isoja kuluja esineiden palautuksesta. Tämä lisää palvelumme laatua ja läpinäkyvyyttä. Sinun ei tarvitse maksaa "arvottomien" esineiden palautuksesta ja voit olla varma, että emme arvioi oikeita kultaesineitäsi "arvottomiksi" ajatellen, ettet suostu maksamaan kalliita palautuskuluja näistä esineistä.

Mikäli haluat ne esineet takaisin, joista emme maksa hyvitystä, niin lisää lähetykseen vapaamuotoinen pyyntö, jossa kerrot haluavasi ne takaisin veloituksetta 1.luokan kirjeenä. 

Kuinka nopeasti saan maksun?

Koko prosessin nopeuteen vaikuttaa eniten postin kulku. Alla prosessin aikataulu.

1. Myyntipakkauksen tilattuasi saat sen kotiisi kirjeenä 1-3 päivän kuluessa.
2. Lähettäessäsi lähetyksen meille vastaanotamme sen 1-3 päivän kuluessa.
3. Arvioimme ja maksamme lähetyksen samana päivänä kun vastaanotamme.

Käytämme pankkiyhteytenä Nordeaa, sillä se välittää nykyisin maksut toisiin pankkeihin jo saman päivän aikana, mikäli maksu on tehty arkisin ennen kello kahta.

Onko kiire ja tarvitset maksun jo huomenna?

Voit lähettää esineet suoraan meille jo tänään! Lähettäessäsi kullan meille itse maksamallasi lähetyksellä (ilman kullan myyntipakkauksen tilaamista) vastaanotamme sen pääsäntöisesti jo seuraavana aamuna. Arvionti ja maksu tapahtuu samana päivänä kun vastaanotamme lähetyksen. Maksamme kauppasumman lisäksi postikulut takaisin kokonaisuudessaan.

Liitä lähetykseen tällöin yhteystietosi, tilinumerosi ja kuvaile kappalemäärin lähettämäsi kultaesineet. Mikäli sinulla on kysyttävää, niin vastaamme mielellämme.

Kuinka paljon maksatte kullasta?

Maksamme kullasta päivittäin vaihtuvaan markkinahintaan perustuvan korvauksen. Maksettavaan grammahintaan vaikuttaa aina kullan määrä ja pitoisuus. Kiinteät grammahinnat eri määrille eivät ole mielestämme reiluja etenkään normaalikokoisille ja sitä isommille lähetyksille. Mitä isompi lähetys on, niin sen enemmän asiakas häviää rahaa tällaisissa palvelumalleissa verrattuna meidän tekemiimme tarjouksiin.

Isoimmissa lähetyksissä pystymme maksamaan jopa 98% kullan hinnasta. Saadaksesi parhaan hinnan, kilpailuta aina kullan hinta ja pyydä kirjalliset tarjoukset meiltä jo ennen kullan myyntiä. 

Huomoithan, että hintatakuumme turvin saat aina parhaan hinnan kullasta!

Ostatteko timantteja ja muita jalokiviä


Teemme pyynnöstä arvion myös timanteista tai jalokiviä, mutta usein korujen kivet ovat jäljitelmiä tai muutoin halpaa kiveä. Yleisesti myös koruissa olevat mahdolliset timantit ovat pieni vain muutamien euron arvoisia. Näin ollen niiden merkitys kauppasummaan on pieni.

Kivet saatte halutessasi myös aina ilmaisena palautuksena takaisin! Liitä tällöin vapaamuotoinen palautuspyyntö niistä lähetykseen. Voit ottaa myös yhteyden asiakaspalveluumme, niin neuvomme miten tällaisten esineiden kanssa kannattaa toimia. Hyvin harva ostaja maksaa todellisuudessa timanteista tai muista jalokivistä parempaa hintaa. Mikäli näistä hyvitystä maksetaan on kullasta maksettu hinta huonompi. Tällöin kokonaisuudessaan esineen hinta jää alhaisemmaksi, kun meidän tarjouksemme.
 

Miten hintatakuu toimii?

Haluamme taata asiakkaillemme hintojen ja toteutuneiden kauppasummien olevan alan parhaita. Mikäli asiakas saa vastaavalta toiselta palveluntarjoajalta korkeamman sitovan tarjouksen, niin lupaudumme maksamaan tarjousta paremman hinnan.

Toimintaohjeet hintatakuulle

Mikäli saat Verkkokulta Oy:n tarjoamaa hintaa paremman tarjouksen kultaesineistäsi, toimita tarjous Verkkokulta Oy:lle, niin maksamme paremman hinnan. Lupaamme maksaa erotuksen + 0,5€ jokaisesta lähettämästäsi grammasta. 

Tarjouksen on oltava sitova tarjous, eikä tarjoukseksi kelpaa kilpailijoiden suuntaa antavat hinnastot. Koska kullan hinta vaihtelee usein, on hintatakuu voimassa vuorokauden (24h) aiemmin tehdystä kilpailevasta tarjouksesta. Verkkokulta Oy:n tarjous on suuruudeltaan korkeintaan 95 prosenttia maailmanmarkkinahinnasta.

Verkkokulta Oy:n hintatakuu on voimassa 24 tuntia arvioinnista.    

Kannattaako minun pyytää etukäteen tarjousta?

Kyllä kannattaa. Suosittelemme aina hinnan kilpailuttamista ja tarjousten pyytämistä etukäteen. Alalla on monia toimijoita, joiden hinnat perustuvat epämääräisiin kampanjahintohin tai luvatusta hinnasta veloitetaan jopa useiden eurojen arviointikuluja. Tämän vuoksi koko alan etujen mukaista olisi, että kaikki kilpailuttaisivat kullasta maksettavan hinnan ja tarjoukset tehtäisiin etukäteen jo ennen kullan myyntiä. Toivomme myös muiden toimijoiden valistavan asiakkaitaan tästä!

Haluamme palkita valveutuneita asiakkaitamme ja kun pyydät etukäteen tarjouksen, niin lupaamme maksaa korkeinta mahdollista hintaa sinulle. Näin toimimalla toivomme, että yhä useampi kultakoruistaan eroon haluava olisi valveutuneempi ja tutustuisi palveluntarjoajiin tarkemmin jo ennen kullan lähettämistä.

Tarjouksen voit pyytää täältä

Eikö tiedossasi ole tarjouksen pyytämiseksi tarvittavia tietoja, kuten kullan määrää tai kultapitoisuuksia? Ei hätää, palkitsemme kaikki valveutuneet asiakkaamme. Voit liittää lähetykseen vapaamuotoisen pyynnön, jossa kerrot haluavasi tarjouksen joko puhelinsoitolla tai kirjallisena ja me lupaamme tehdä tällöin korkeimman mahdollisen tarjouksemme.

Valitse, mitä evästeitä käytät

Salli käyttäjätietojen kerääminen ja käsittely mainostarkoituksiin.

Salli räätälöityjen mainosten näyttäminen käyttäjien käyttäytymisen ja mieltymysten perusteella.

Salli mainontaan liittyvien tietojen tallentaminen osuvien ja kohdistettujen mainosten näyttämiseksi.

Salli analytiikkatietojen kerääminen ja tallentaminen verkkosivustojen käytön analysoimiseksi ja palvelujen parantamiseksi.